حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی

مصباح یزدی استاد آیت الله محمد تقی عکس mesbah yazdi ayatollah

حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی

مصباح یزدی استاد آیت الله محمد تقی عکس mesbah yazdi ayatollah

نشان عمار یاسر

جشن بزرگ عمامه‌گذاری طلاب مدرسه معصومیه قم با اهدای «نشان عمار یاسر» به آیت الله مصباح یزدی به نشانه تجلیل از مقام علمی معنوی و سیاسی وی برگزار شد.

جشن عمامه‌گذاری طلاب مدرسه معصومیه قم که امروز صبح برگزار شد بر اساس یک برنامه اعلام نشده با تجلیل از آیت الله مصباح یزدی و اهدای «نشان عمار یاسر» به وی همراه شد.

در این مراسم که طبق برنامه اعلام شده بنا بود با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی پایان یابد، از مقام علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی با اهدای «نشان عمار یاسر» تقدیر شد. این نشان توسط آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این عالم برجسته اهدا شد.

یکی از طلاب برگزار کننده این مراسم در گفتگو با رجانیوز درباره علت عدم اطلاع رسانی درباره اهدای این نشان به آیت الله مصباح یزدی گفت: علت اینکه نسبت به اهدای این نشان در این مراسم اطلاع رسانی نشد و حتی آیت الله مصباح یزدی نیز نسبت به این موضوع بی اطلاع بودند، این بود که با توجه به تواضع و اخلاق خاصی که این عالم برجسته در کناره گیری از هر گونه مراسم تجلیل و تقدیر داشته اند، ما بر آن شدیم این موضوع را به ایشان اعلام نکنیم.

بر اساس این گزارش، پس از عمامه‌گذاری‌ 27 نفر از طلاب این مدرسه، کلیپ تصویری «این عمار» با مضمون بیانات مقام معظم رهبری در زمینه بصیرت نخبگان در مسایل سیاسی پخش شد.

در ادامه آیت الله مصباح یزدی در سخنانی با اشاره به این‌که پوشیدن لباس روحانیت تکلیف بزرگی را در زندگی طلاب ایجاد می‌کند، گفت: شما کاری را شروع کردید که هر گامی که بر می‌دارید عبادت شمرده می‌شود؛ چون مردم با نگاه به شما به سوی پروردگار و دین متوجه می‌شوند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر امروزه بزرگ‌ترین تهدید‌ها را علیه اسلام شاهد هستیم؛ بزرگترین فرصت‌ها نیز برای گسترش دین به وجود آمده است و این تدبیر الهی است که در هر زمان قوای شیطانی و رحمانی در برابر یکدیگر متوازن می‌شوند.

آیت الله مصباح یزدی با ضروری خواندن بصیرت در عرصه باور‌های دینی، ارزش‌های دینی و امور اجتماعی خاطر نشان کرد: خداوند را باید سپاسگزار باشیم که ویژگی‌هایی همچون علم، تقوا، بصیرت و آگاهی به زمان را در وجود رهبر معظم انقلاب جمع کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت شناخت را‌ه‌های صحیح خود‌سازی بیان داشت: بینش در مسائل سیاسی، اجتماعی، تحقیق، فهم و کسب بصیرت و همچنین شناسایی خطوطی که در کشور وجود دارد و چگونگی ارتباط آنان با خارج از کشور ضروری است.

به گزارش رجانیوز به رسم رایج، عمامه گذاری طلاب توسط یک عالم برجسته انجام می شود و تنی چند از علما و فضلا وی را همراهی می کنند. اما با توجه به هماهنگی قبلی با مدیر حوزه علمیه قم این مراسم عمامه گذاری با تجلیل از شخصیت علمی و سیاسی وی همراه شد و در پایان نشانی که توسط تعدادی از طلاب هنرمند آماده شده بود، به آیت الله مصباح یزدی اهدا شد.

«نشان عمار یاسر» با هدف تقدیر از سطح بالای بصیرت این عالم برجسته در مسائل فکری و سیاسی طراحی شده بود.

این نشان که به ابتکار طلاب مدرسه معصومیه، نماد تجلیل از بصیرت علمی، عملی و ولایت‌محوری عنوان شد، از سوی آیت الله مقتدایی و مدیران مدرسه معصومیه به آیت الله مصباح یزدی ‌اهدا شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد