حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی

مصباح یزدی استاد آیت الله محمد تقی عکس mesbah yazdi ayatollah

حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی

مصباح یزدی استاد آیت الله محمد تقی عکس mesbah yazdi ayatollah

بشر برای ادامه زندگی به ارتباطات اجتماعی نیاز دارد

 


  عهد شکنی با خداوند، ضعف ایمان و ابتلاء به نفاق بالاترین عقوبت برای انسان می‌باشد. 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی شب گذشته در سلسله جلسات اخلاق خود در دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به فرازهایی از خطبه فدکیه وفای به نذر و عدم کم فروشی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشتند: ارتباط دو موجود مختار و با شعور برای تحقق مصلحت و یا منفعتی است که نمونه بارز آن در ارتباطات اجتماعی نمود می‌کند که بشر برای ادامه زندگی به این ارتباطات نیاز دارد.

معظم‌له افزودند: رکن ارتباطات اجتماعی مبنی بر تأمین طرفین است و بر این اساس، سلسله ارزش‌های اجتماعی شکل می‌گیرد که متأسفانه گاهی اوقات به ذات این ارزش‌ها دقت نمی‌شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به برخی ملاک‌های دوام زندگی اجتماعی گفتند: اصلی‌ترین ارزش‌های زندگی اجتماعی بشر پایبندی به عهد‌ها و قراردادها بوده که این مهم حتی نسبت به کافران و دشمنان نیز باید رعایت گردد.

عضو خبرگان رهبری، دوام زندگی بشر را متعهد بودن به قراردادها و تعهد‌ها عنوان کرد و ابراز داشتند: این امر بقدری مهم است که اسلام بارها بر آن تأکید کرده است.

معظم‌له اضافه کردند: البته این امر گاهی از زندگی اجتماعی فراتر رفته و شامل ارتباط و تعهد با خداوند می‌باشد که این امر شامل عهد، قسم و نذر می‌باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کردند: انسان باید در تعهد خود با خداوند بسیار دقت کند چرا که خیانت و عهد شکنی با خدا بسیار زشت‌تر از تخلفاتی است که با دیگر انسان‌ها صورت می‌گیرد.

معظم‌له عهد شکنی با خداوند را بالاترین عقوبت برای انسان یاد کرد و ابراز داشتند: پیمان شکنی با خداوند در مرحله اول باعث ضعف ایمان گردیده و به تعبیر قرآن نهایتاً مبتلا به نفاق می شود و این بالاترین عقوبت برای انسان است.

ایشان نتیجه عهد شکنی با خداوند را ایجاد نفاق در دل‌ها بر شمرد و تاکید کردند: نفاقی که از این راه حاصل می‌شود، دائمی بوده و ماندگار خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد